subir imagen

2 mar 2015

Carles Abellán reinventa l'entrepà amb Yango, la seva nova proposta d'urban food


“Des de petit, sempre em va fascinar l'entrepà de llangonissa. Recordo que les compràvem en un elaborador artesà, i mai ha abandonat la meva memòria aquell sabor suau i ple de matissos”. Qui parla és el xef Carles Abellán, que presenta un nou concepte gastronòmic, Yango Urban Food, a l'emblemàtic Mercat de la Boqueria de Barcelona.

I per què Yango? Es tracta simplement d'una abreviatura urbana i canalla de la paraula catalana llangonissa, pronunciada “yangonissa”. Més que un nom, Yango és tota una declaració d'intencions: la fita és convertir una de les més suculentes tradicions de Catalunya en el nou fenomen de la gastronomia metropolitana universal.

Yango Urban Food proposa un salt cap al sabor autèntic, cap al bocata gurmet, urbà, tradicional i exòtic al mateix temps. Quan la idea començava a gestar-se, Abellán es va veure viatjant pel món i va entendre que “aquell entrepà de la meva infantesa podria ser un nou paradigma en el ferotge “urban food”, que avui és una tendència imparable”.

Gràcies a aquesta visió cosmopolita, el xef va decidir fusionar imaginació i emoció per crear una col·lecció d'entrepans “traveling around the world”. Esclats urbans de Nova York, Perú, Japó, i Mèxic, dipositats entre dues llesques de pa tendre i barrejats amb la cuina de la nostra terra.


Cada entrepà expressa cultures culinàries i sabors diferents, des d'Europa fins a Amèrica i Àsia. Aquí, la tradició catalana i la diversitat del planeta s'uneixen per crear una carta que va molt més enllà d'uns simples bocates. La yangonissa en sí mateixa ja és una varietat perquè, a més de la tradicional de porc, també es serveix de gall d'indi o vegetariana. Després, només falta afegir la nota de color per crear set combinacions d'allò més internacionals.

Ara és el principi, però Yango Urban Food té la intenció d'expandir-se. Sempre, això sí, conservant la seva essència: l'estètica de la cultura de carrer, dels grafitis i els skaters, i uns preus aptes per a totes les butxaques. I és que, segons el mateix Carles Abellán, Yango Urban Food és això: “Urban art”.