Vilanova i la Geltrú i Freixenet
han posat en marxa una important campanya
gastronòmica de promoció de la ‘Gamba de Vilanova’. Del 19 de juliol
al 29 de setembre es duran a terme accions conjuntes per promocionar un dels
productes més destacats i emblemàtics de la gastronomia vilanovina, i
potenciar-ne les possibilitats: la gamba
vermella.
Aquesta és una iniciativa que
compta amb la complicitat de la Confraria de Pescadors vilanovina i dels
establiments de restauració de la ciutat, amb l’objectiu que Vilanova i la
Geltrú recuperi un paper de primer ordre en la gastronomia catalana. Per això
s’han dissenyat un seguit d’activitats gastronòmiques i lúdiques, encaminades a
oferir experiències úniques i diferenciades pels amants del productes de
qualitat. La ‘Gamba de Vilanova’ compta amb una imatge pròpia i una notable
campanya de difusió. Mai fins ara Vilanova i la Geltrú havia posat en marxa una
campanya gastronòmica tan ambiciosa.
Entre les accions previstes hi ha
els tastos a peu de barca, en els
que es podrà degustar l’exquisida gamba marinada amb una copa del cava de gamma
alta de Freixenet D.S. mentre un pescador desvetlla tots els secrets sobre la
captura d’aquest crustaci.
La campanya inclou unes Jornades Gastronòmiques amb la gamba
vilanovina i el cava D.S. de Freixenet com a protagonistes. Les jornades s’inicien
avui divendres i s’allargan fins a finals de setembre, amb un total de 28 restaurants
que participen incloent a la seva carta propostes de plats elaborats amb gamba
de Vilanova: all cremat amb gambes; caldereta de gambes amb arròs caldós; amanida
de gamba i cogombre amb salsa de iogurt, menta i llima, o rap amb escuma de
Freixenet DS amb gamba, són només alguns exemples.
La Campanya Gastronòmica de la
Gamba de Vilanova busca sumar sinèrgies entre la Confraria de Pescadors de
Vilanova, els restaurants de la ciutat i l'Ajuntament local, que han escollit
el cava Freixenet per a maridar amb les diferents receptes. En el marc
d’accions encaminades a obrir Vilanova i la Geltrú al mar que impulsa el govern
municipal vilanoví s'ha dissenyat un conjunt d’actuacions per promocionar els
productes pesquers del port vilanoví, el tercer port pesquer més important de
Catalunya i, més concretament, les excelses gambes vermelles
de Vilanova. Es busca identitat gastronòmica singular i resituar Vilanova i la
Geltrú com a una destinació culinària de primer nivell. Es pretén tornar a
atraure gastrònoms a la recerca d’experiències úniques.
"Volem tornar a posar
Vilanova al mapa gastronòmic", ha afirmat Gerard Figueras, regidor de
Promoció Econòmica de l'Ajuntament de Vilanova i la Geltrú. La campanya, que vol
tenir continuïtat en el temps amb diversos actes, s'ha concebut amb la voluntat
de donar difusió a la capital de la comarca del Garraf a través de destacades
accions publicitàries i de relacions públiques.
El director de Comunicació de
Freixenet, Pere Bonet, ha destacat la col·laboració pública i privada en aquest
ambiciós i “il·lusionant” projecte que “vol obrir Vilanova al mar a través de
la gastronomia de la gamba”, i resituar la ciutat com a un destacat referent
gastronòmic al país. Segons Bonet, es busca atraure enogastrònoms més enllà de
la pròpia àrea d’influència de Vilanova i la Geltrú, tant de Barcelona i la
seva àrea metropolitana com de la Catalunya central i l’Eix Diagonal. Bonet ha
afegit també que “estem encantats de col·laborar” i ha destacat també el
maridatge entre el cava D.S., “un cava que fem molt acuradament i que per
nosaltres té un punt de sentimentalisme ja que és el nostre reserva de la
família”, i la gamba de Vilanova. Bonet s’ha mostrat convençut que la campanya
serà “tot un èxit”.
Per la seva banda el president de
la Confraria de Pescadors de Vilanova, Miquel Illa, ha reconegut que els fa
“molta il·lusió” aquest projecte de promoció amb un dels productes “més
emblemàtics” de la Llotja de Vilanova, i espera que aquesta campanya sigui el
punt de partida de futures altres promocions gastronòmiques d’espècies
pesqueres del port de la capital del Garraf.