subir imagen

18 mar 2015

La cervesa gironina Brava Beer fa ampliació de capital

La Brava Beer fa la seva primera ampliació de capital per aconseguir 270.000€. La cervesera gironina obre una ronda de finançament a través de la plataforma de crowdfunding d’inversió Crowdcube. El seu objectiu és que grans inversors adquireixin més de la meitat del capital ofert per convertir-se en socis estratègics. 
La companyia cervesera de Girona La Brava Beer ha obert a través de la plataforma de crowdfunding d’inversió Crowdcube -www.crowdcube.es- una ronda de finançament per aconseguir 270.000 euros en un màxim de seixanta dies i poder multiplicar la seva producció per 20. Dirigida per tres emprenedors, La Brava Beer vol convertir-se en la primera empresa cervesera de Girona, una cervesa d’autor popular i eferent a les comarques de Girona i a tot Catalunya, que competeixi en qualitat i preu amb les marques de cervesa convencionals. 

La Brava va començar a produir i vendre cervesa d’autor –elaborada amb recepta pròpia- a mitjan del 2013, després que un dels tres actuals socis de la companyia elaborés cerveza artesanal per a familiars i amics en un laboratori de casa seva. Des d’aleshores, i en només 18 mesos, La Brava ha venut més de 15.000 unitats en ampolles i 250 unitats en barrils de 30 litres, i ha facturat un total de 77.000 euros. Per a aquest any 2015, la companyia espera vendre més de 300.000 ampolles i convertir-se en la cervesa de referència a les comarques de Girona, una cervesa a l’abast de tothom.
Amb la seva ampliació de capital a través de Crowdcube, La Brava pretén entrar en una producció de grans volums i guanyar quota de mercat, dins i fora de Catalunya, amb una cervesa molt superior pel que fa a la qualitat respecte de les cerveses convencionals i competitiva en el preu. Per a això, La Brava utilitza un mètode de producció tradicional, per a una línia de cervesa d’autor estil Pilsen (la cervesa Pilsen pot trobar-se a quasi tot el món, però és originària de la República Txeca). D’una banda, la seva matèria prima és de molt alta qualitat i amb uns temps de fermentació i maduració de dos mesos –com en el cas de les cerveses artesanals-; d’altra banda, i gràcies als sistemes de filtratge i pasteurització, la cervesa de La Brava és un producte homogeni i estable, que no presenta diferències en les remeses. Gràcies a l’èxit de les seves receptes al mercat, actualment, la cervesera ja rep comandes de fora de Catalunya i disposa de 40 punts de venda entre bars restaurants i botigues repartits pel Baix Empordà i el Vallés Occidental.


Inversors com a socis estratègics
Pel que fa a les condicions d’inversió, La Brava distingeix entre inversors de classe A (a partir de 30.000 euros) i inversors de classe B (a partir de 100 euros). Un dels seus principals objectius
és que entre quatre i sis inversors de classe A adquireixin més de la meitat del capital ofert per
la companyia i s’incorporin com a socis estratègics actius, amb capacitat de decisió en el pla de
de desenvolupament i amb dret a cessar i designar un membre del Consell d’Administració per
acord majoritari. La Brava vol que aquests socis siguin actius i que aportin les seves experiències
i coneixement. Els socis minoritaris, per la seva banda, gaudiran dels drets econòmics privilegiats
de la classe B, amb descomptes i regals de producte. En ambdós casos, i en tractar-se d‘una empresa de nova creació, els inversors gaudiran de deduccions fiscals sobre l’IRPF de fins el 30%. 

Crowdcube Espanya
Crowdcube Espanya és una plataforma d'inversió online, societat filial de Crowdcube Ltd, una de
les plataformes d'equity crowdfunding de referència a Europa. A Crowdcube, multitud d'inversors aporten petites o grans quantitats de diners perquè emprenedors i empresaris duguin a terme el seu projecte, prèviament analitzat, superant un rigorós procés de filtre, estudi i revisió per oferir la màxima garantia i seguretat. A canvi, els inversors reben participacions de l'empresa i es converteixen en els seus socis acompanyant a l'empresa en el seu futur creixement. Des de l'any 2011, Crowdcube compta amb una cartera de prop de 150.000 inversors registrats i ha finançat més de 200 projectes, per un valor de més de 80 milions d'euros. Actualment, inversors professionals, business angels i fons de capital risc ja utilitzen la plataforma.Crowdcube està regulada per la Financial Conduct Authority (FCA) i acreditada per The Crowdfunding Accreditation for Platform Standards (CAPS).

Per a més informació: comunicacio@annaalonso.com