subir imagen

31 oct 2014

La xocolata i l'oli d'oliva verge extra, la carta de presentació de la Sahita

La Sahita irromp en el mercat amb una gamma de productes gourmet que aposta per la qualitat i la innovació. La presentació va tenir lloc al restaurant A la carta de Barcelona (c/Bonaplanta, 31 - bis) on, a banda de la seva línia d'olis d'oliva verge extra, vam poder gaudir d'una de les seves propostes més reveladores: els bombons d'oli d'oliva.
 
El showcooking va comptar amb la cuina del xef Pau Pérez (Restaurant Moments, a l'hotel Mandarín), que va preparar diverses receptes que donaven a l'oli d'oliva el paper protagonista. Per obrir la gana, vam comptar amb un assortit de torradetes amb l'emulsió d'oli d'oliva Sahita i un pa amb tomata invertit: l'oli de base i la tomata de complement. Tot seguit, van anar desfilant plats que anaven des d'unes carxofes fregides fins a una crema de carbassa amb mousse d'oli d'oliva. 



Però si algun plat es va emportar el premi de la nit, van ser els bombons de xocolata i oli. Una combinació totalment trencadora que defineix l'objectiu de la marca Sahita: introduir nous productes al mercat.


Sahita, una empresa familiar
Sahita neix a Los Santos de Maimona (Badajoz), d'on provenen les seves arrels familiars. L'any 2000 es decideixen a comprar la finca Sahita i començar amb el seu projecte. Gràcies a l'ajuda de l'empresa TODOLIVO, instal·len una plantació de 55.000 oliveres de la varietat arbequina.

Actualment, a la finca Sahita es recullen 350.000 kg d'olives, de les que se n'extreu uns 50.000 kg d'oli. I tot en un procés que no dura més de 48 hores. D'aquesta manera, s'asseguren que les olives es recullen en el moment òptim de maduració que garanteix al 100% la qualitat del seu producte.