La Sahita irromp en el mercat amb una gamma de productes
gourmet que aposta per la qualitat i la innovació. La presentació va tenir lloc
al restaurant A la carta de Barcelona (c/Bonaplanta, 31 - bis) on, a banda de
la seva línia d'olis d'oliva verge extra, vam poder gaudir d'una de les seves
propostes més reveladores: els bombons d'oli d'oliva.
El showcooking va comptar amb la cuina del xef Pau Pérez (Restaurant Moments, a l'hotel Mandarín),
que va preparar diverses receptes que donaven a l'oli d'oliva el paper
protagonista. Per obrir la gana, vam comptar amb un assortit de torradetes amb
l'emulsió d'oli d'oliva Sahita i un pa amb tomata invertit: l'oli de base i la
tomata de complement. Tot seguit, van anar desfilant plats que anaven des
d'unes carxofes fregides fins a una crema de carbassa amb mousse d'oli d'oliva.
Però si algun plat es va emportar el premi de la nit, van ser els bombons de
xocolata i oli. Una combinació totalment trencadora que defineix l'objectiu de
la marca Sahita: introduir nous productes al mercat.
Sahita, una empresa familiar
Sahita neix a Los Santos de Maimona (Badajoz), d'on
provenen les seves arrels familiars. L'any 2000 es decideixen a comprar la
finca Sahita i començar amb el seu projecte. Gràcies a l'ajuda de l'empresa
TODOLIVO, instal·len una plantació de 55.000 oliveres de la varietat arbequina.
Actualment, a la finca Sahita es recullen 350.000 kg
d'olives, de les que se n'extreu uns 50.000 kg d'oli. I tot en un procés que no
dura més de 48 hores. D'aquesta manera, s'asseguren que les olives es recullen
en el moment òptim de maduració que garanteix al 100% la qualitat del seu producte.