subir imagen

11 jun 2015

Xavier Trias dóna el tret de sortida a la segona edició de “Tast a La Rambla”

Fotògraf: Joan Masats

Xavier Trias, alcalde de Barcelona, ha inaugurat la segona edició de “Tast a La Rambla” -2a Setmana de Gastronomia de Barcelona-, quatre dies dedicats a la cuina i a la gastronomia entesa com un fet ciutadà, on els barcelonins i visitants podran gaudir fins diumenge dia 14 de juny de degustacions i tallers didàctics a càrrec de reconeguts xefs, empresaris i experts de la restauració del nostre país.

La mostra pretén dignificar una artèria clau de Barcelona com és La Rambla, i apropar l’alta cuina a un públic ampli mitjançant tapes a preus populars, que elaboren alguns dels millors restaurants de la ciutat com Bistreau, Disfrutar, El Informal, Hisop,Manairó o Espai Kru, Via Veneto, Loidi, Gaig, Fonda España, Petit Comité, Mano Rota, Bar Bas, i Mont Bar, entre molts d'altres, fins arribar a una cinquantena d’establiments repartits entre 5 zones: Cuines d’Autor, Cuines Tradicionals, Tapes iPlatillos, Pastisseries i Cuines del Món.

Els organitzadors de l’esdeveniment, Joan Oliveras, president de l’Associació d’Amics de La Rambla, i Roser Torras, directora del grup GSR, han destacat que el Tast a la Rambla són “quatre dies de manifestació cultural de primer ordre, ja que la gastronomia posiciona Barcelona al capdavant de la tendència internacional”.
Fotògraf: Joan Masats

“Creiem en la Rambla com a eix cultural d’una ciutat diversa” afirma Oliveras, i en aquesta línia l’alcalde Xavier Trias ha destacat que Barcelona ha d’apostar per continuar sent “una ciutat de cultura, de coneixement, d’innovació, de benestar, de creativitat, salut i de productes de la terra”. Trias ha reiterat el seu suport a iniciatives com el “Tast a la Rambla” assegurant que “la gastronomia resumeix tots aquests valors”.

Després de l’èxit de la primera edició, amb 500.000 visites, enguany el “Tast a la Rambla” introdueix canvis com l’ampliació de la zona de pastisseria i begudes, l’espaicuines del món i actuacions de música en directe, a més d’agilitzar la compra de tiquets.