La
votació és anònima i secreta i hi han participat més de 200 experts del sector
del vi de 25 països. I Abadal, en la seva primera aparició en aquesta
prestigiosa llista, ha entrat directament dins del top 50. Ha obtingut la 4º
posició dins de les marques espanyoles, per darrere de Torres, Vega Sicila i
Marqués de Riscal .
El
Celler va ser fundat per la família Roqueta a Santa Maria d'Horta d'Avinyó
(comarca del Bages) al 1983, en els terrenys propers a la masia familiar, amb
més de 8 segles d'història i amb una llarga tradició en el cultiu de la vinya . "Aconseguir
aquesta excel·lent posició en el rànquing és un reconeixement i un important
suport cap al nostre celler, el nostre equip i els nostres vins" assenyala
Valentí Roqueta, president d’Abadal. "És una distinció amb una dimensió
internacional i atorgada per gent del sector que ens omple d'orgull. Un
reconeixement al nostre treball, que es basa en un alt compromís amb el nostre
territori, i que referma la filosofia d'expressar amb els vins Abadal la singularitat
de la nostra terra, el Pla de Bages".
El grup
d'experts que va conformar el jurat va estar integrat per Masters of Wine,
assessors, enòlegs, sommeliers, periodistes i analistes. Als membres del jurat
se'l va demanar que emetessin el seu vot cap a un màxim de 6 marques de vi més
admirades - amb les quals ells no tenen cap associació -sobre la base dels
següents criteris:
• Els
vins tenen una qualitat consolidada
•
Reflecteixen la regió o el país d'origen
•
Responen a les necessitats i gustos del consumidor
•
Exitosa distribució i packaging
•
Presentar un gran atractiu en mercats internacionals
•
Treballar en favor del turisme i la gastronomia de la seva regió
En
el cas de Abadal ha resultat definitori el lideratge del celler en la recuperació
vinícola del Bages, potenciant la singularitat dels seus ceps autòctons i el
seu patrimoni arquitectònic, rural i paisatgístic.
El
resultat final s'ha publicat en l'edició de la revista de març, al suplement
"50 most admired brands 2014" . Drinks International és una
publicació establerta el 1969, dedicada en forma exclusiva als mercats
internacionals de vins, licors i cerveses. És un suport de referència per al
sector , que atorga informació útil als seus lectors sobre les notícies, desenvolupaments
de projectes i tendències de la indústria mundial de begudes, editorials
temàtics, informes de mercats i columnes d'anàlisi i opinió.