21 sept. 2016

La Fageda redissenya l’envàs dels seus iogurts

La Fageda: Evolució de l'antic envàs al nou
A partir d’aquesta setmana, La Fageda aplica una nova imatge del packaging als seus iogurts, que lluiran un nou “vestit” a les botigues aquest setembre. Segons la Silvia Domènech, directora Comercial de La Fageda, la nova imatge “És més nítida, més clara, més moderna, i pensem que identifica molt bé tant els productes com la marca”.

El nou envàs dels lactis, creat per Encerta Estratègia i Gelis Dissenyadors, manté els valors originals de la marca, conservant les estovalles amb quadres blancs i blaus. El disseny de les estovalles, la disposició i colors de la resta d’elements i la nova informació que s’hi s’incorpora, suposen un salt qualitatiu pel que fa a la comunicació dels valors i productes de la coneguda marca.

L’embolcall, elaborat amb cartró reciclat, és la manera més objectiva i propera de contactar amb el consumidor, informant-lo dels trets característics que identifiquen la marca de iogurts La Fageda, també dels seus ingredients i propietats nutricionals. Cal remarcar que La Fageda no fa mai publicitat dels seus productes i, per tant, en el packaging reposa una part fonamental de la seva estratègia comunicativa

El nou embolcall dels iogurts inclou també un codi BIDI 
La novetat que més crida l’atenció és la substitució dels dibuixos per fotos de producte, que permet diferenciar la categoria de productes d’un cop d’ull. Cal tenir en compte el gran nombre de varietats de iogurt que es presenten en els lineals i la necessitat d’aportar una informació clara i distinta.

D’altra banda, per tal de ressaltar encara més el producte, s’augmenta la taca blanca en el packaging, que conserva les marques locals com “Santa Pau” i “100% Olot i Garrotxa”, així com el segell “apte per a celíacs”. Per últim, el nou disseny introdueix un codi BIDI (funciona com un codi QR) per accedir a informació molt detallada sobre el producte i sobre altres continguts d’interès.

La Fageda, creada a Olot l’any 1982, dóna feina o ocupació a 310 persones, la majoria de les quals presenta discapacitat psíquica o malaltia mental. Les vendes de làctics durant el 2015 han estat de 14 milions d’euros, un 2% per sobre de l’any anterior.